Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Rörmokare

Av Marianne - 1 april 2008 10:51

Nu hoppas jag verkligen att mr Fatih, rörmokaren, behagar göra ett besök hos mig i dag. Jag är nämligen väldigt trött på att duscha kallt efter två veckor med icke fungerande varmvattenberedare.


Tiden i Bulgarien lärde mig dock hur man gör när man måste: Först ena benet, sedan andra benet, sedan ena armen, andra armen, sedan bröst och mage och allra sist ryggen. En del i taget så klarar man det.


Men nu vill jag ha en sån där skööön, lååång, vaaarm dusch.


Lovar att inte gnälla i nästa inlägg. 

 
 
Matildas fikarum

Matildas fikarum

1 april 2008 11:18

Kattvätt är bara roligt och okej när man är 18 år och ute och tågluffar för första gången. Sedan blir det aldrig okej igen.

http://matildasfikarum.wordpress.com

 
Ingen bild

Marianne

1 april 2008 11:31

Ja, tyvärr är det tålamod som gäller ibland i vissa länder ...

 
Annika

Annika

1 april 2008 14:14

Låter urjobbigt, skulle bli tokig. Hoppas verkligen att mokaren kommer idag så att du får varmvatten igen...Gaaahh!!

http://kankaglenreston.blogspot.com

 
Ingen bild

Marianne

1 april 2008 14:32

Reservdelar ... I morgon ...

 
sus

sus

1 april 2008 15:41

Hade samma problem i Indien. Fick ett tips av en fiffig belgare: värm vatten (hade någon sorts besynnerlig vattenkokare i rummet) och häll i (spy-)hinken i badrummet.

Och vips hade man åtminstone varmvatten till hårtvätten *ler vid minnet*!
Och en sak till; märkligt att ju varmare länder desto kallare duschvatten, märkligt!

http://sefyrin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 3 april 2008 09:32

Eftersom det är så mycket som inte fungerar (för mig) här på Bloggagratis, har jag nu bestämt mig. Jag flyttar tillbaks till min gamla blogg:   http://nyaaventyr.blogspot.com/     Ber om ursäkt för det krångel det ställer till, men jag hoppa...

Av Marianne - 2 april 2008 22:41

Malando Gassama är ett namn som för de flesta säkert inte säger någonting. Men för mig säger det massor.   Malando var en vansinnigt duktig trummis. Han föddes i Gambia och jag fick nyss veta att han dog 1999 i Gamiba av en hjärtattack.   Han spelade...

Av Marianne - 2 april 2008 20:18

Nu blev det rätt gott igen. Småtärnad potatis och lika fint tärnad sötpotatis, lök, hackad vitlök och timjan. I en ungsform med olivolja och salt. Ugnen en timme och sedan stekta baconbitar ovanpå. Skulle ha varit mer sötpotatis, man kan nog ta cirka...

Av Marianne - 2 april 2008 14:05

Jag har nu bott i fem länder (Sverige, USA, Bulgarien och Turkiet före Egypten). De enda hantverkare jag känner till som städar efter sig är i Turkiet. Där sopade de och torkade upp efter sig. Här gör de som i Sverige och övriga världen, de lämnar sk...

Av Marianne - 2 april 2008 12:00

Tomat eller inte tomat på lunchmackan?   Det blev tomat. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards