Direktlänk till inlägg 2 april 2008

Hantverkare

Av Marianne - 2 april 2008 14:05

Jag har nu bott i fem länder (Sverige, USA, Bulgarien och Turkiet före Egypten). De enda hantverkare jag känner till som städar efter sig är i Turkiet. Där sopade de och torkade upp efter sig. Här gör de som i Sverige och övriga världen, de lämnar skiten efter sig. Och det blev inte lite skit efter att ha borrat upp en ny varmvattenberedare i badrummet.


Jag har i alla fall varmvatten att städa med efter dem. 

 
 
Musikanta

Musikanta

2 april 2008 14:20

Jag tror mig minnas att åtminstone EN hantverkare under alla år städat efter sig. Men inte fler. Tur att du har varmvatten nu i alla fall. Det är jättejobbigt när inte saker och ting fungerar. Enda gången jag blir riktigt frusterad och ledsen.

http://musikanta.blogspot.com

 
Annika

Annika

2 april 2008 14:33

Någong gång har jag otroligt nog haft hantisar här som tagir hand om sin skit! Det är uppskattat, men som du säger lämnar ju dom allra flesta skiten efter sig. Ny varmvattenberedare alltså...Japp, det skaffade vi också för bara ngra år sen. NU kan du åtminstone duscha VARMT igen!!! NAJS!!

http://kankaglenreston.blogspot.com

 
Ingen bild

Marianne

2 april 2008 14:58

Musikanta: Ja, det är jobbigt, men jag lärde tålamod när vi bodde i Bulgarien. Det har jag nytta av nu.

Annika: Gissa om jag ska ta en lååång, varm dusch i morgon bitti!

 
Nettan

Nettan

2 april 2008 15:15

Hopplöst! Men grattis till varmvattnet i alla fall. Och lite Tarkan fick vi också, trevligt!

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marianne

2 april 2008 15:19

Tackar och bugar : ) Och lite Tarkan kan ju aldrig vara fel. Tänk om man kunde vifta så där på höfterna ...

 
So

So

2 april 2008 15:34

Ett bra skäl att flytta till Turkiet alltså, men vad jag har förstått ska man vara glad att de dyker upp på den här sidan av året om man beställt hjälp..så det kanske inte är mer än rätt att de städar :)
/S

http://soffansso

 
Ingen bild

Marianne

2 april 2008 16:01

Och vi flyttade därifrån ... Och till oss kom de alltid så fort vi ringde, ibland snabbare än de sa att de skulle. Men jag har hört att det inte funkade lika bra på den europeiska sidan av någon väldigt underlig anledning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 3 april 2008 09:32

Eftersom det är så mycket som inte fungerar (för mig) här på Bloggagratis, har jag nu bestämt mig. Jag flyttar tillbaks till min gamla blogg:   http://nyaaventyr.blogspot.com/     Ber om ursäkt för det krångel det ställer till, men jag hoppa...

Av Marianne - 2 april 2008 22:41

Malando Gassama är ett namn som för de flesta säkert inte säger någonting. Men för mig säger det massor.   Malando var en vansinnigt duktig trummis. Han föddes i Gambia och jag fick nyss veta att han dog 1999 i Gamiba av en hjärtattack.   Han spelade...

Av Marianne - 2 april 2008 20:18

Nu blev det rätt gott igen. Småtärnad potatis och lika fint tärnad sötpotatis, lök, hackad vitlök och timjan. I en ungsform med olivolja och salt. Ugnen en timme och sedan stekta baconbitar ovanpå. Skulle ha varit mer sötpotatis, man kan nog ta cirka...

Av Marianne - 2 april 2008 12:00

Tomat eller inte tomat på lunchmackan?   Det blev tomat. 

Av Marianne - 2 april 2008 11:40

"Inside every older person is a younger person - wondering what the hell happened." Cora Harvey Armstrong   "Old age ain't no place for sissies." Bette Davies   "Thirty-five is when you finally get your head together and your body starts falling ...

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards