Alla inlägg under mars 2008

Av Marianne - 31 mars 2008 20:35

Det blev faktiskt rätt gott. Receptet kommer från min hjärna:


Kycklingbröst skuret i lagom strimlor

Citronsaft

Rivet citronskal

Hackad färsk timjan

Ett par hackade vitlöksklyftor

Lite färsk röd chili, finhackad

Salt

Olivolja

Grädde eller crème fraiche

Sockerärtor

Gräslök


Marinera kycklingen i citronsaft, rivet citronskal, hackad vitlök, timjan, chili, salt och olivolja ett par timmar eller så.


Stek sedan kycklingen i en het panna. Slå på grädde eller crème fraiche och låt koka ihop och så kycklingen är genomfärdig. I med sockerärtor mot slutet. Strö över klippt gräslök. Servera med pasta.


Det här receptet kanske redan finns i någon kokbok, men jag har inte läst det någonstans så jag tycker det är "mitt" och kan bjussa på det : )

Av Marianne - 31 mars 2008 16:02

Jaha, så har man fått ett nytt beroende, det är konstaterat nu. Hittade ett nytt test hos Bimbo Boy. Men det är ju så roligt att se vad ni har för er runt om på vårt gröna klot, det var där jag fick de högsta poängen.


För att göra testet, gå in här: http://www.justsayhi.com/bb/blog_addiction


Buhu! Jag kan inte klistra in den där bilden : (






Av Marianne - 31 mars 2008 14:15

Jag säger som Sefyrin (för länk till hennes sajt se mina länkar i högerspalten), man ger sig in i ett riktigt träsk när man ska försöka hitta resor på nätet. Fy bubblan. Speciellt när man råkar bo på ett ställe som inte är ett populärt semestermål för svenskar. Svenskar åker till Hurghada och Sharm El-Sheik. Inte till Kairo. Det innebär att de svenska resesajterna i princip inte har Kairo. SAS kör inte på Kairo. Jag har ingen lust att betala in pengar med mitt betalkort till en okänd, utländsk sajt med fantasipriser. Och de jag hittar är "inte billiga", om man säger så.


Jag får be en levande människa IRL på en resebyrå om hjälp i stället. 

Av Marianne - 31 mars 2008 11:37

Jag har världens snällaste (och duktigaste) tandläkare. Nu har jag fått tider till honom sista veckan av april när jag kommer till Stockholm.


Det är aldrig kul att gå till tandläkaren, men han gör att det blir lite småtrevligt i alla fall, för han tar sig tid att prata med en så att nerverna hinner lugna sig och man får annat att tänka på. Han är bäst och jag vill aldrig byta. Tur att han är yngre än jag, så att han kanske inte hinner pensionera sig medan jag behöver honom. 

Av Marianne - 31 mars 2008 10:30

Det här med sommartid blir lätt förvirrat. Nu har vi alltså samma tid som Sverige och största delen av (hela?) Europa eftersom vi inte har bytt till sommartid än. Eftersom Turkiet är "hemma" räknar jag undermedvetet in Turkiet i Europa. Men Turkiet ligger en timme före Sverige vilket innebär att de nu ligger en timme före oss också. Sedan när vi väl byter tid så ligger vi före Sverige men på samma tid som Turkiet.


Rörigt? Inget mot vad jag tycker som måste hålla reda på det ... 

Av Marianne - 30 mars 2008 22:14

Jag har fått kanelbullar i dag! En kollega till käre maken (K som är en himla trevlig tjej) hade varit på Cinnabon och köpt kanelbullar till mig. De ser kanske inte riktigt UT som kanelbullar för de har karamellsås över sig och nötter i stället för pärlsocker, men jag lovar de är SUPERGODA och under såsen är det alldeles ÄKTA kanelbullar - förlåt KAMELbullar ska det ju vara här i landet.

Av Marianne - 30 mars 2008 13:52

Vet inte hur det går att röra i kaffet med den här skeden, men god var den i alla fall.

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards