Alla inlägg under mars 2008

Av Marianne - 13 mars 2008 10:24

Min kompis L påstår att jag bara skriver om min kompis C (hon som lagar så god mat). Men jag har ju faktiskt fler kompisar än C. Så nu ska jag skriva om min kompis L:


När L och C var och hälsade på i Istanbul begav vi oss en dag in till Sultanahmet, gamla stan där de stora monumenten ligger. Vi stannade till i den vackra parken mellan Blå moskén och Aya Sofya och tog en kopp te.

Så kom ett gäng ungdomar fram och undrade om de kunde få intervjua oss, det var deras uppgift från engelskaundervisningen. Pojkarna i gänget koncentrerade sig direkt på min kompis L som är en lång, vacker kvinna med tjockt, mörkt hår långt ner på ryggen.

-       Vilket land kommer du ifrån?

-       Sverige.

-       Vad jobbar du med?

Det blev lite komplicerat att förklara om ett med polisen närbesläktat område, så det blev:

-       Jag är polis.

Pojkarnas ögon vidgades och man såg hur den våta pojkdrömmen vaknade. En kvinna i uniform …

-       Vad har du för hobby?

-       Jag kör motorcykel. 

Den våta pojkdrömmen var ett faktum. Undrar om de fortfarande drömmer om henne …

Av Marianne - 13 mars 2008 08:51

www.coolstuff.se.jpg

Den här hittade jag hos Trollpackan (se min länklista) och snodde den av henne : ) Den hade jag behövt i min gröna ungdom. Eller, grannarna kanske var tacksamma för att ringandet höll sig på EN plats och inte åkte runt? För jag hörde överhuvudtaget inte klockan på den tiden …


CLOCKY


När alarmet går skuttar han ner från ditt nattduksbord och ilar pipande runt på golvet i ett försök att hitta en säker plats att föra oväsen på. Och han slutar inte förrän du går upp och stänger av honom. Som en blandning av ett marsvin, din mamma och en vanlig klocka alltså. Sovmorgon byts mot punktlighet och du har till slut blivit en god samhällsmedborgare. Tack Clocky!


http://www.coolstuff.se/p1022/Clocky.html


Av Marianne - 12 mars 2008 19:26

Det är ju mars. Det vet vildkatterna om och de utmanar varandra med de mest hjärtskärande skrin man kan tänka sig eftersom det låter som om någon blir torterad å det grymmaste.


Så lät det för en stund sedan igen. Men den här gången lät det ovanligt tydligt. Tänkte väl inte mycket mer på det förrän käre maken gick ut på balkongen mot gatan för att se vilka av katterna det var. Inga. Men? Sitter de precis vid ytterdörren, tro?


Ner för att se efter. Nej, ingen där heller.


Det var vår Tjorva! Hon satt vid altandörren och försvarade huset mot en uppvaktande kattkarl i trädgården!


Nu har friaren gett sig av och Tjorvan ligger utmattad och sover i min skrivbordsstol - själv får jag sitta på kanten ...

Av Marianne - 12 mars 2008 14:50

Jag brukar kolla väderprognosen på http://www.wunderground.com eftersom deras prognoser faktiskt brukar stämma rätt bra. Var nyss där och slöbläddrade lite längre ner på sidan. Vad skådar då mitt södra öga?


Jo, en ruta med SPORTVÄDRET! Jag ljuger inte!


Är det inte samma väder vid fotbollsarenan som i resten av staden?

Av Marianne - 12 mars 2008 12:19

Jag är stor nog nu för att slippa läsa böcker som jag inte tycker om. Och jag struntar i om det är böcker man "borde" läsa bara för att det är fint. En bok som JAG läser ska ge MIG någonting. Och det kan ju vara lite olika. Funderingar, underhållning, inblickar ...


Läser gärna och ofta deckare. Men jag gillar inte när hjälten/hjältinnan medvetet sätter sig själv i knipa (poliser räknas inte för det är deras jobb). Då blir jag nervös.


Jag har med andra ord inte läst färdigt: Robin Cook "Shock".

Av Marianne - 12 mars 2008 10:21

Eftersom jag funderar mycket på olika religioner och hur människor reagerar och tror på olika saker och sätt att leva - kanske inte så konstigt när man bor så här - har jag bestämt mig för att jag vill läsa lite religionsvetenskap med inriktning på religionspsykologi och liknande. Så jag har börjat undersöka om man kan plugga lite via nätet.


Tro mig - bara det att kunna hitta det man vill, anmäla sig och förstå hur allt ska fungera (nu för tiden) meriterar för ungefär femtielva högskolepoäng!


It's a jungle out there!

Av Marianne - 12 mars 2008 09:10

Jag börjar bli lätt nervös inför sköldpaddsuppdraget. Tänk om något händer lille Lucky medan husse 8 år är borta. Tänk om jag häller i för kallt vatten eller för varmt vatten. Tänk om han saknar husse och inte äter under hela tiden och svälter ihjäl. Eller om jag ger honom för mycket mat och han äter så han spricker.


En fördel måste i alla fall vara att han är sköldpadda. Jag menar, om en kattvakt försökte sig på att byta ut en av mina kattflickor skulle jag upptäcka det bums mesamma. Men en sköldpadda är en sköldpadda är en sköldpadda ...


Eller har sköldpaddor personlighet? Gaahh! 

Av Marianne - 11 mars 2008 19:31

Telia Butik, Frölunda Torg

Ett medelålders par kommer fram till expediten och ber om hjälp beträffande bredband.


 

Expediten: Vad hade ni tänkt er för hastighet på ert bredband?


 

Kvinnan: Vi kan ta ett sånt där långsamt så att min man här hinner lära sig internet.


http://www.tjuvlyssnat.se/

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards