Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Marianne - 6 mars 2008 15:08

31°C just nu. Jag fryser inte.

Av Marianne - 6 mars 2008 12:56

Hittade en automatisk översättarservice på nätet. Så här blev inlägget om polisen : D


Here, the police that in the middle of the street stand are. Closer to certain in the middle of Alexandria Desert amused. As is clear from the name is that road through the desert between Kairo and Alexandria. There is one as goes through deltat also but it is certainly smaller and more winding. Desert amused is quite heavily operated with two files in each direction. Eh… it gets actual place four cars in spread. Or five if one actually wants to. 

The police help them that needs to cross the road, when sow I will over farms they to intercept the traffic. I mutar them not with juice, I give them it in order to they safe is törstiga in the heat. 

Av Marianne - 6 mars 2008 12:43

Lyckades inte få med en bild av själva trafiken, här kommer den:


Av Marianne - 6 mars 2008 12:28

Här är polisen som mitt i gatan står. Närmare bestämt mitt på Alexandria Desert Road. Som framgår av namnet är det vägen genom öknen mellan Kairo och Alexandria. Det finns en som går genom deltat också men den är visst mindre och slingrigare. Desert Road är ganska tungt trafikerad med två filer i var riktning. Eh ... det får faktiskt plats fyra bilar i bredd. Eller fem om man verkligen vill.


Poliserna hjälper dem som behöver korsa vägen, så när jag ska över brukar de stoppa trafiken. Jag mutar dem inte med juice, jag ger dem det för att de säkert är törstiga i värmen. : )

Av Marianne - 6 mars 2008 09:52

Jenniejummie utmanar på frukost:

http://jenniejummie.blogspot.com/2008/03/utmaning.html


Utmaningen antas självklart. Här en bild på det jag åt i morse. Två fullkornsmackor med mjukost, tomat och blandad örtkrydda på den ena, papaya-mango-marmelad på den andra. Latte i min favoritkopp.


Men bästa frukosten får man på bättre hotell. Minns en frukost i mitten av 80-talet någonstans i Florida. Där fanns mer än allt man kan drömma om. Och gott var det.


Vad äter du till frukost? Glöm inte att ge mig adressen till din blogg om jag inte redan har den. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards