Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Marianne - 9 mars 2008 14:09

Mmm, gjorde mig en smoothie. Banan, pressad apelsin, frysta jordgubbar och mjölk. När min son var liten hade jag i äggula och vetegroddar också, men just nu har jag inga vetegroddar och jag är inte säker på om det är så lämpligt med rått ägg. På den tiden fanns ingen fågelinfluensa och salmonella i svenska ägg skänkte man väl inte ens en tanke åt. 

Av Marianne - 9 mars 2008 12:36

Jag hittade en fantastisk blogg, en tjej Lullun, som bor i Nuuk på Grönland. Verkligen intressant, Egypten är inte ett dugg exotiskt mot snön och livet så långt upp i norr.


http://www.lulluns.blogspot.com


Bloggen finns i min länklista också.


Nu har jag suttit och läst om livet på Grönland så länge att jag inte har fått någonting vettigt gjort. Jag får skylla på att det är söndag! 

Av Marianne - 9 mars 2008 11:02

Vet inte om det syns, men mellan bananlagren har de lagt fina blommiga täcken för att bananerna inte ska skavas i transporten.

Av Marianne - 9 mars 2008 09:43

I brist på något vettigt att säga plankar jag härmed en lista från Só:


Namn: Marianne A

Smeknamn: Mimmi (det är katterna som kallar mig det : D

Född: S:t Eriks BB

Bor: Tio minuters bilväg från pyramiderna i Giza

Skola/linje/klass: ssk och lite till

Hårfärg: Säger som So: Brun just nu...

Skostorlek: 36-37

Intressen: En massa olika saker fast INTE sport på tv

Favoritlåt just nu: Ingen slår Tarkan

Favoritfärg: Svart, grönt, milda rosa toner

Klädstil: Mest jeans från Mavi

Civilstatus: Madam : )

Dricker helst: Färskpressad mangojuice och skumpa. Hmm, kanske är gott att blanda.

Äter helst: God mat som någon annan har lagat, gärna min kompis C

Så här ser min plånbok ut: Svart

Parfym: Bulgari

Smycken jag använder: Alltid mina ringar men sällan mer

Mobiltelefon: Nokia, designversionen i mörkbrunt med skinn på baksidan och turkos detaljer - True love!

Gosedjur: Stina, Tjorvan och Skrållan - äkta gosedjur

Bästa uppfinning förutom glödlampan: World Wide Web!!

Läser helst: Alläsare men har lite svårt för chicklit och grabblit

Familj: Bästa mannen, bästa sonen, bästa svärdottern, bästa barnbarnen i världen

Favoritserie: Ernie och Lilla Fridolf

Bästa läraren jag någonsin haft: I-M som aldrig har varit min lärare men som jag skulle velat ha som lärare. Hon var lektor i svenska på Skandinavistiklinjen på universitetet i Sofia

Favoritskådespelare: Gösta Ekman

Tre saker du skulle ta med till en öde ö: Satellittelefon med Internetfunktion, min kudde och trevliga människor

Favorithögtid: Midsommar

Fobier: Höjder

Bästa barnprogram: Vi på Saltkråkan

Favoritgodis: Smågodis

Favoritchips: Vet inte vad de heter, det står med arabisk skrift, men det är en bild av chili och lime på påsen

Favoritcitat: Samma som Só: "Jag är inte kass - jag har bara otur när jag tänker"

Bästa sport: Att rida själv - ALL tv-sport går bort för det suger. Nej, förresten, skulle velat se me-and-myself och Só när de åkte Tjejvasan : )

Så här ska jag dö: Med The Doors "The End” på MP3-spelaren (eller vad man har om hundra år)

Mitt bästa minne: När E föddes och när jag gifte mig med K

Så många kuddar har jag i min säng: Fem st varav de tre bästa är mina

Bästa tidning: SvD

Idol: Nurejev

Färg på min tandborste: Vit och rosa

Godaste tuggummit: När jag var liten fanns gröna saltlakritstuggummin, minns inte vad de hette

Godaste grönsak: Purjolök och vitlök

Ord som jag säger ofta: Ameh!

Ordspråk: Kan själv - Fast ibland blir det Det där kan inte jag! Gissa när ...

Stjärntecken: Skytt

Börjat gråta av en film: Ja

Han har jag gift mig med: Min käre make

Vad gör mig lycklig: Familjen, vännerna, gosedjuren och en massa annat

Vad gör mig olycklig: Att folk håller på att mörda varandra i religionernas (obs plural där) namn och alla konsekvenser

Humör: Ja, det har jag

Land jag vill resa till: Söderhavet

Favoritfilm: Kärlek het som chili

Transportmedel: Gillade minibussarna i Istanbul, de gula. Dem kan man inte åka här, så här blir det bil.

Bästa tid på dygnet: Morgnarna med första koppen kaffe - när jag får vakna av mig själv

Har jag någon gång varit kär: Jag är det

Stoltheter: När jag lyckas laga någon god mat - i går fick jag beröm för vitlökssmöret

Snyggaste killen på jorden: Maken, sonen och sonsonen och så finns det en p-vakt i Istanbul som inte går av för hackor : )

Min största önskan: Om alla gjorde något bra för någon i närheten i en lång kedja skulle det bli fred på jorden

Höger eller vänsterhänt: Höger

Favoritglasögon: Jag vill ha ett par svarta Kenzo

Pinsammaste minnet: Trodde ni att jag skulle tala om det?

Tvångstankar: Måste röka när folk klagar på rökning

Ovanor: Talar jag inte heller om : )

Så ser mitt rum ut: Jag har flera stycken!

Är det något du absolut inte äter: Inälvor

Så ser mitt liv ut om tio år: Bor kanske i Kina eller Helsingborg

Så såg mitt liv ut för tio år sedan: Jobb, jobb, jobb

Ögonfärg: Grön-brun-gula

Om jag var en seriefigur skulle jag vara: Å, vad heter hon hjältinnan med mörkt hår i en knut? Nu kom jag på det: Modesty Blaise!

Den absolut bästa låten för alltid: Vet inte, så många. Sjörövarfabbe kanske?

Så här svarar jag i telefon: "A dé Marianne” i Sverige vilket kan orsaka förvirring bland reklammänniskor, "Efendim” när vi bodde i Turkiet och här är det "Hello”

Allergi: Trångsynta besserwissrar

Tatuering/Piercing: Räknas hål i öronen?

Avskyr mest: Trångsynta besserwissrar

Bästa tv-spelet: Tv-teater då?

Det mest irriterande jag vet: Trångsynta besserwissrar

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards