Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Tokig av att det inte fungerar!

Av Marianne - 1 april 2008 19:49

Just nu är jag rätt irriterad på sådant som inte fungerar här i bloggen.


Jag kan fortfarande inte länka som ni andra kan genom att ett ord markeras, utan jag måste först kopiera in länken i ett Word-dokument, sedan trycka Enter så att det blir en länk med understreck. Sedan kopiera den länken och klistra in den i inlägget. Och så blir det en lång ful länkadress i stället för ett litet ord.


Sedan videon med Tarkan som inte gick att klistra in. Jag har lagt in ett par videor förut, men de har jag hämtat på andras sidor där man får en sån där liten ruta när man har sett filmen. Direkt från YouTube gick det däremot inte. 


Summa summarum: Jag har varit inne på Wordpress för att se hur det fungerar. Det verkar fungera bra, förutom att jag inte lyckas göra styckeindelningar med blankrad. Suck.


Jag blir jätteglad om just DU har lust att gå in på http://mariannea.wordpress.com/

och säga vad du tycker, antingen där eller här. Ska jag byta eller inte???


Förresten kan jag inte göra fetstil, kursiv eller understrykning här heller! 

 
 
Lullun

Lullun

2 april 2008 00:48

Det är verkligen a & o med en blogg man gillar att jobba med. Jag tror säkert att nya bloggen blir bra, efter du har fått övat lite. Jag har dock aldrig själv testat wordpress, men det är ju många andra som använder dem. Sedan tror jag inte det finns några system som är problemfria. Blogspot/Blogger som jag använder har också sina dagar då den inte alls tycks vilja samma som jag, men för det mesta fungerar det fint! ;-)

http://lulluns.blogspot.com

 
Matildas fikarum

Matildas fikarum

2 april 2008 10:26

Jag tycker du ska byta till Wordpress! Och jag lovar att det är värt den branta inlärningskurvan. Det var en hel del petande fram och tillbaka för mig när jag bytte, men nu när jag har vant mig så tycker jag Wordpress är ett helt suveränt bloggverktyg.

http://matildasfikarum.wordpress.com

 
Petra H

Petra H

2 april 2008 20:33

Jag tycker också att du ska använda wordpress - jag har faktiskt inte haft många problem alls med dem (bloggat sedan maj 2007).
Förresten jag upptäckte precis din blogg, intressant att läsa om dina äventyr i Egypten.

http://petchie.wordpress.com

 
Ingen bild

Marianne

2 april 2008 21:06

Hej alla tre, och välkommen Petra! Jag ska strax gå in och titta på din blogg.

Jag har ett jätteproblem på Wordpress: Styckedelningen fungerar inte om man inte lägger in en html-kod i kodfönstret! Det ska ha med Mac och Safari att göra, men jag kan ju inte byta dator för att jag ska blogga. Jag har inte lagt ner WP-funderingarna helt, men jag har pysslat lite med gamla bloggen på Blogspot och där verkar jag få till det. Vi får se, jag håller på att tänka ... Besked kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 3 april 2008 09:32

Eftersom det är så mycket som inte fungerar (för mig) här på Bloggagratis, har jag nu bestämt mig. Jag flyttar tillbaks till min gamla blogg:   http://nyaaventyr.blogspot.com/     Ber om ursäkt för det krångel det ställer till, men jag hoppa...

Av Marianne - 2 april 2008 22:41

Malando Gassama är ett namn som för de flesta säkert inte säger någonting. Men för mig säger det massor.   Malando var en vansinnigt duktig trummis. Han föddes i Gambia och jag fick nyss veta att han dog 1999 i Gamiba av en hjärtattack.   Han spelade...

Av Marianne - 2 april 2008 20:18

Nu blev det rätt gott igen. Småtärnad potatis och lika fint tärnad sötpotatis, lök, hackad vitlök och timjan. I en ungsform med olivolja och salt. Ugnen en timme och sedan stekta baconbitar ovanpå. Skulle ha varit mer sötpotatis, man kan nog ta cirka...

Av Marianne - 2 april 2008 14:05

Jag har nu bott i fem länder (Sverige, USA, Bulgarien och Turkiet före Egypten). De enda hantverkare jag känner till som städar efter sig är i Turkiet. Där sopade de och torkade upp efter sig. Här gör de som i Sverige och övriga världen, de lämnar sk...

Av Marianne - 2 april 2008 12:00

Tomat eller inte tomat på lunchmackan?   Det blev tomat. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards