Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Husmorstips

Av Marianne - 1 april 2008 11:53

Husmorstips 1: Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.

Riktiga kvinnors tips: Sug ut glassen genom botten på struten, du ligger förmodligen ändå på soffan och äter den.


Husmorstips 2: För att hindra potatisen att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.

Riktiga kvinnors tips: Köp pulvermos, det håller ett år.


Husmorstips 3: När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix i stället så blir det inga vita fläckar på den färdiga kakan.

Riktiga kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.


Husmorstips 4: Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis som suger upp allt överflödigt salt ur maten på ett ögonblick.

Riktiga kvinnors tips: Om du saltar maten för mycket under kokningen, så tråkigt då. Upprepa efter mig Riktiga kvinnors motto: ”Som jag lagar maten, så vill du ha den och så äter du den.”


Husmorstips 5: Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet så håller den sig färsk i flera veckor.

Riktiga kvinnors tips: Selleri? Aldrig hört talas om!


Husmorstips 6: Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra det glansigt.

Riktiga kvinnors tips: På de frysta pajförpackningarna står inget om pensling med ägg, så det hoppar jag över.


Husmorstips 7: För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med den. Dunkandet försvinner.

Riktiga kvinnors tips: Ta en lime, blanda den med lite Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig?


Husmorstips 8: Om du har svårt att öppna burkar, prova latexhandskar. De ger ett grepp som inte glider och gör burköppnandet enkelt.

Riktiga kvinnors tips: Be honom att öppna medan han sitter på sin ända och glor på tv.


Husmorstips 9: Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.

Riktiga kvinnors tips: Överblivet vin???

 
 
Annika

Annika

1 april 2008 14:15

Haha, det där var bra tips, tycker jag. Gillar speciellt limetipset ;-)

http://kankaglenreston.blogspot.com

 
Ingen bild

Marianne

1 april 2008 14:34

Min favorit är nummer 4. Jag är inte så himla bra i köket ... : )

 
Nettan

Nettan

1 april 2008 18:16

Min favorit är naturligtvis nummer nio ;)

http://me-and-myself.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 3 april 2008 09:32

Eftersom det är så mycket som inte fungerar (för mig) här på Bloggagratis, har jag nu bestämt mig. Jag flyttar tillbaks till min gamla blogg:   http://nyaaventyr.blogspot.com/     Ber om ursäkt för det krångel det ställer till, men jag hoppa...

Av Marianne - 2 april 2008 22:41

Malando Gassama är ett namn som för de flesta säkert inte säger någonting. Men för mig säger det massor.   Malando var en vansinnigt duktig trummis. Han föddes i Gambia och jag fick nyss veta att han dog 1999 i Gamiba av en hjärtattack.   Han spelade...

Av Marianne - 2 april 2008 20:18

Nu blev det rätt gott igen. Småtärnad potatis och lika fint tärnad sötpotatis, lök, hackad vitlök och timjan. I en ungsform med olivolja och salt. Ugnen en timme och sedan stekta baconbitar ovanpå. Skulle ha varit mer sötpotatis, man kan nog ta cirka...

Av Marianne - 2 april 2008 14:05

Jag har nu bott i fem länder (Sverige, USA, Bulgarien och Turkiet före Egypten). De enda hantverkare jag känner till som städar efter sig är i Turkiet. Där sopade de och torkade upp efter sig. Här gör de som i Sverige och övriga världen, de lämnar sk...

Av Marianne - 2 april 2008 12:00

Tomat eller inte tomat på lunchmackan?   Det blev tomat. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards