Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Marianne - 2 mars 2008 16:33

Anna Larsson kåserar i SvD om att vara mamma och att komma i tid. För att lära dottern att hon inte är såå senfärdig av sig och ge något att jämföra med tog hon med flickan till Egypten på sportlov.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_922187.svd


"Visade sig så klart att folk här numera är ett under av effektivitet."


Okej ...?


Jo då, ibland så.

Av Marianne - 2 mars 2008 15:47

Nu står middagen i ugnen. Där ska den stå i cirka 2 timmar. Det blir kyckling som jag har marinerat i rödvin, vitlök, chili (turkisk rödpeppar), olja, egyptisk dukkah (någon slags krydda), soja och lite färsk rosmarin. Kycklingen har jag lagt på en bädd av potatis, sötpotatis, morot, rödbeta, squash, aubergine, lök och vitlök. Olja och salt över det och sedan på med kycklingen och in i ugnen på 175°.


Hoppas det blir lyckat ... 

Av Marianne - 2 mars 2008 12:19

Dubbelseger till Norge och till de två bröderna. Jag imponeras av att vinnaren orkar PRATA med en reporter efteråt.


Jag undrar bara: Den där snöskotern som åker före ledaren och filmar hela tiden, den måste ju spy ut en massa avgaser som ledaren tvingas andas in? Blir det inte extra tungt då? 

Av Marianne - 2 mars 2008 10:38

Här tillverkas mycket fortfarande på traditionellt sätt, dvs för hand. På bilden en herre som tillverkar lampor av metall. Vi köpte en stor att ha över matbordet, och jag vill gärna tro att det var just han som gjorde vår.

Av Marianne - 2 mars 2008 08:56

Jag är sååå glad för att jag slipper åka Vasaloppet. Tänk vilken tur jag har! De är duktiga de som gör det. Hoppas blåbärssoppan är varm och go till dem.


Fast jag HAR faktiskt åkt Tjejvasan en gång för ca 10 år sedan. Gör jag aldrig om. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards