Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Marianne - 7 mars 2008 19:06

Danskarna rasar visst mot att Ikea ger sina mattor danska namn!


"Det började med att en journalist på danska Nyhedsavisen granskat vilka produkter som får danskklingande namn av Ikea. Han kom fram till att danska epitet var kraftigt överrepresenterade när det gäller mattor och annat som folk trampar på. Till exempel är Köge och Sindal namn på olika dörrmattor. Även Helsingör, Nästved och Roskilde är namn på just mattor."


Har journalister inga viktigare uppgifter?

Kan danskarna kanske förstå att andra människor runt om i världen kan bli sårade för annat?


Läs mer här: http://www.e24.se/branscher/konsumentvaror/artikel_307789.e24 

Av Marianne - 7 mars 2008 18:58

På väg hem i bilen i kvällsmörkret tyckte jag att det var så konstigt att det var snö längs vägen. Det var så klart inte snö - det var ju Saharas sand!


Förfärligt mycket människor på shoppingcentret. Men vi var tvungna att handla hem lite av varje, så det var bara att trängas bäst vi kunde. Och det gick ju bra men det ÄR bättre att åka och handla vid 11 på fredagar. Dvs före eller under stora fredagsbönen som är ungefär som söndagarnas högmässa i kyrkan. Då är det ganska folktomt på stormarknaden. 

Av Marianne - 7 mars 2008 18:36

okänt.jpg

Av Marianne - 7 mars 2008 13:58

Det är så skönt när man kan fika i trädgården med grannarna igen. Barnen badar redan i poolen, men temperaturen lämpar sig inte för badkrukor än, så jag väntar ett tag till.

Av Marianne - 7 mars 2008 12:00

Har börjat vänja mig lite vid att man är ledig fredag-lördag här.


Så nu tycker jag att det är väldigt konstigt att tänka sig att resten av världen (= Sverige och Turkiet : D) JOBBAR i dag.


Och att ni är så lata på söndagar ... 

Av Marianne - 7 mars 2008 10:54

Mina naglar är stenhårda och går aldrig av. Det krävs att de är långa och att de utsätts för starkt yttre våld för att de ska brytas. Men de senaste åren har jag haft dem kortklippta för att det blir så besvärligt att skriva på datorn med långa naglar som halkar runt.


I går kväll bestämde jag mig för att den nu ca 3 mm långa utväxten skulle få växa till sig under veckan för att jag sedan skulle fila dem och måla dem till bröllopet nästa helg.


I morse BRÖTS TUMNAGELN - när jag KOKADE KAFFE! 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards