Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Marianne - 30 mars 2008 22:14

Jag har fått kanelbullar i dag! En kollega till käre maken (K som är en himla trevlig tjej) hade varit på Cinnabon och köpt kanelbullar till mig. De ser kanske inte riktigt UT som kanelbullar för de har karamellsås över sig och nötter i stället för pärlsocker, men jag lovar de är SUPERGODA och under såsen är det alldeles ÄKTA kanelbullar - förlåt KAMELbullar ska det ju vara här i landet.

Av Marianne - 30 mars 2008 13:52

Vet inte hur det går att röra i kaffet med den här skeden, men god var den i alla fall.

Av Marianne - 30 mars 2008 12:14

Vi har så klart en rätt bra försäkring nu när vi bor utomlands. Vissa villkor finns dock behäftade med avtalet och det är vissa saker man inte får göra. Man får inte:

- leka pilot i någon som helst sorts flygande maskin

- dyka djupare än 30 meter eller dyka helt solo

- ägna sig åt bergsklättring

- grottsporter (potholing på engelska)

- glidflyga med såna där vingar (hang gliding)

- hoppa fallskärm

- jaga till häst

- köra racer

- åka off-pist utan guide


Jag kan lova och svära att jag inte kommer att ägna mig åt något av det. Jag tänker inte ens jaga utan häst. Kan inte ens titta på tv-program där de krälar runt i äckliga grottor hundra meter under jord med giftiga ormar och spindlar och äcklig giftig lera. Alla sorters aktiviteter som sker på högre höjder än att stå på en stol går helt bort. Snorkla kan jag dock tänka mig - om det inte finns hajar eller giftiga fiskar i närheten, men det är ju inte på 30 meters djup å andra sidan. Racerbilar får andra ägna sig åt, och skidåkning ingår i sporter på höga höjder eftersom man måste åka lift innan man kan att åka ner igen.


Så jag är inte orolig att försäkringen inte ska gälla. 

Av Marianne - 30 mars 2008 11:05

"The Death of Dalziel" av Reginald Hill.


Engelsk deckare i toppklass. Dessutom bra när rötäggen är jämt fördelade mellan muslimer och kristna. Det behövs i vår fördomsfulla värld.

Av Marianne - 30 mars 2008 09:36

Jag är en riktig sucker för olika test, det bara är så. Nu hittade jag ett hos Trollpackan (se mina länkar i listan till hennes sajt) där man får testa vilken hundras man är.


Här är testet: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?a=509489



Så här är jag:

Engelsk bulldog

Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.


Jag måste säga att jag gillar det där med att jag inte behöver alltför mycket motion : D 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards