Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Villkor för försäkringen

Av Marianne - 30 mars 2008 12:14

Vi har så klart en rätt bra försäkring nu när vi bor utomlands. Vissa villkor finns dock behäftade med avtalet och det är vissa saker man inte får göra. Man får inte:

- leka pilot i någon som helst sorts flygande maskin

- dyka djupare än 30 meter eller dyka helt solo

- ägna sig åt bergsklättring

- grottsporter (potholing på engelska)

- glidflyga med såna där vingar (hang gliding)

- hoppa fallskärm

- jaga till häst

- köra racer

- åka off-pist utan guide


Jag kan lova och svära att jag inte kommer att ägna mig åt något av det. Jag tänker inte ens jaga utan häst. Kan inte ens titta på tv-program där de krälar runt i äckliga grottor hundra meter under jord med giftiga ormar och spindlar och äcklig giftig lera. Alla sorters aktiviteter som sker på högre höjder än att stå på en stol går helt bort. Snorkla kan jag dock tänka mig - om det inte finns hajar eller giftiga fiskar i närheten, men det är ju inte på 30 meters djup å andra sidan. Racerbilar får andra ägna sig åt, och skidåkning ingår i sporter på höga höjder eftersom man måste åka lift innan man kan att åka ner igen.


Så jag är inte orolig att försäkringen inte ska gälla. 

 
 
Ingen bild

Karlavagnen

30 mars 2008 16:00

Bungy-jumpa kan du ju göra! Vilken tuuur du har!

 
Ingen bild

Marianne

30 mars 2008 16:26

Nä, det är högre en en stol, så jag slipper : )

 
sus

sus

30 mars 2008 17:40

Jag har också funderat över dessa aktiviteter som inte ingår i försäkringsskyddet.

Sedan tror jag att de pratade någon gång på Tvprogrammet Plus att försäkringarna inte heller gällde om man så bara hade luktat på en vinkork!
Men hallå, är det semester eller ej?!

Kramisar!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marianne

30 mars 2008 17:54

Fast det låter ju konstigt. Det tror jag inte gäller oss : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 3 april 2008 09:32

Eftersom det är så mycket som inte fungerar (för mig) här på Bloggagratis, har jag nu bestämt mig. Jag flyttar tillbaks till min gamla blogg:   http://nyaaventyr.blogspot.com/     Ber om ursäkt för det krångel det ställer till, men jag hoppa...

Av Marianne - 2 april 2008 22:41

Malando Gassama är ett namn som för de flesta säkert inte säger någonting. Men för mig säger det massor.   Malando var en vansinnigt duktig trummis. Han föddes i Gambia och jag fick nyss veta att han dog 1999 i Gamiba av en hjärtattack.   Han spelade...

Av Marianne - 2 april 2008 20:18

Nu blev det rätt gott igen. Småtärnad potatis och lika fint tärnad sötpotatis, lök, hackad vitlök och timjan. I en ungsform med olivolja och salt. Ugnen en timme och sedan stekta baconbitar ovanpå. Skulle ha varit mer sötpotatis, man kan nog ta cirka...

Av Marianne - 2 april 2008 14:05

Jag har nu bott i fem länder (Sverige, USA, Bulgarien och Turkiet före Egypten). De enda hantverkare jag känner till som städar efter sig är i Turkiet. Där sopade de och torkade upp efter sig. Här gör de som i Sverige och övriga världen, de lämnar sk...

Av Marianne - 2 april 2008 12:00

Tomat eller inte tomat på lunchmackan?   Det blev tomat. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards