Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Marianne - 4 mars 2008 21:17

Såg ett inslag på nyheterna om skulptrisen Hertha Hillfon. Hon gjorde mig glad, hon verkar ha en smittande livsgnista och gör tydligen både vackra och inspirerande skulpturer. Hon sa att hennes hem var en lekstuga. Där leker hon varje dag med sina leksaker, tio timmar om dagen för hon har så många idéer att hon inte har tid att jobba mindre än så.


Om jag befann mig i Stockholm de närmaste veckorna hade jag velat se hennes utställning på Waldemarsudde.

Av Marianne - 4 mars 2008 18:05

Varför slänger blondinen brödsmulor i toastolen?
- Hon matar wc-ankan.

Varför kan en blondin inte skriva nummer 11?
- För hon vet inte vilken av ettorna som skall vara först.

En klok blondin, Fantomen och en präst hoppade ner från taket på ett åttavåningshus. Vem av dem landade på marken?
- Prästen, för en klok blondin och Fantomen är bara sagofigurer.


Tur att man inte är blondin längre : )

Av Marianne - 4 mars 2008 17:08

Enligt min lilla omröstning är det faktiskt en del som önskar sig en kamel : D


Finns det någon i Sverige som importerar kameler? Kanske ett framtidsyrke? 

Av Marianne - 4 mars 2008 11:41

Nu har nog våren kommit till Kairo. Äntligen. Det är varmt och skönt i solen och man fryser inte längre i skuggan. Dessutom kan man stänga av elementen inomhus under dagen.


Jag har kommit på ett alldeles utmärkt sätt att göra plats för Björn Gustafsson på lördag. TA BORT ALLA SPORTPROGRAM. När det är sport kan de ju flytta alla andra program hur som helst, till och med nyheterna om så tredje världskriget skulle ha brutit ut en timme innan. Och om det är någon match som drar ut på tiden så förlänger de ju bara sändningstiden hur mycket som helst tills det är klart. DET ÄR BARA ATT GÖRA SAMMA SAK FAST TVÄRTOM. Förläng melodicirkusen, ge oss Björn Gustafsson och låt oss slippa den där eviga sporten för en gångs skull!

Av Marianne - 4 mars 2008 09:33

Björn Gustafsson ska inte vara med i schlagercirkusen på lördag! Då blir det ju inte mycket att titta på.


Ut med Sjögren och in med Gustafsson säger jag bara! 

Av Marianne - 4 mars 2008 08:13

I går lekte jag Bror Duktig och talade om för min kompis att man, för att inte glömma, ska ha rutiner för att göra rent kattlådorna och att jag minsann gör det varje morgon innan jag duschar, bla bla bla ...


I dag?


Ja så duktig var jag. Ska gå och göra rent dem nu ...

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards