Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Marianne - 3 februari 2008 21:00

Alla skriverier om Karamellkungen har gjort mig sugen på saltlakrits. Turkisk peppar. Salmiak. Salta katten. Lakritskola. Lakritsfudge.


Och inga Sverigeresor i sikte ... 

Av Marianne - 3 februari 2008 14:34

Min kompis är världens snällaste. Hon lagade mat och stoppade i frysen så att vi har nu när hon har åkt. Hon är också en av världens bästa på att laga mat, så det blir några goda middagar framöver. I kväll får vi gryta, allt jag behöver göra är att spä med lite grädde och koka ris till. Och göra en sallad eller så förstås.


TACK C! 

Av Marianne - 3 februari 2008 11:22

Nu har jag äntligen varit vid pyramiderna. Så nu är jag inte längre besviken på dem och tycker att de är små som de var på avstånd : ) De ligger en bit från varandra uppe på en höjd i öknen, och konstigt nog får man köra bil inne på området. Väldigt onödigt enligt min åsikt eftersom avgaserna måste göra sitt för att förstöra stenen. Man kan också välja att rida kamel eller åka hästdroska, men det gjorde inte vi. Är tvärtom lite stolt över att vi lyckades skaka av oss alla kamelförare ganska snabbt. Vi gick inte in i någon pyramid, det tänker jag inte göra senare heller. Möjligen i trappstegspyramiden i Saqqara eftersom den visst ska vara ganska liten så man inte känner sig begravd under massor av sten. Vi får se.

Efter pyramiderna åkte vi in till Hotell Four Seasons och åt brunch. Allt fanns i den buffén, allt från Thai och sushi till pasta och sallader och desserter och ostar och döner kebab och oxfilé och ... Blev hysteriskt mätt och magen stod i fyra hörn och det var SÅÅÅ gott. Lovar att det inte var sista besöket.

Av Marianne - 3 februari 2008 00:00

Så där ja, nu har jag gjort som "alla" andra och bytt till bloggagratis i stället för blogspot. Nu återstår bara att meddela alla vänner och bekanta om den nya adressen. Och ta reda på hur man för över alla sina gamla inlägg från gamla adressen. Det är lite pyssel med adressbyten, det gäller inte bara IRL

: )

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards