Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Marianne - 22 februari 2008 21:50

Efter att ha korrekturläst två böcker på raken (den första delvis vid poolen i El Gouna) är jag rätt hjärndöd. Har sovit halva eftermiddagen och sedan tvingade jag maken att laga middag för jag orkade inte.


Kvällen har tillbringats framför tv:n med På spåret, men nu blev det SPORT. När man lever så här i förskingringen kan man då välja på att se SPORTEN eller så kan man kolla på en av alla internationella nyhetskanaler som rapar om samma nyheter i evighet, eller så kan man kolla någon gratiskanal i aktuellt land med det utbud just en gratiskanal erbjuder. Om man inte investerar i en kabelkanal i aktuellt land. Erfarenheter från Turkiet gör dock att vi ännu inte har tagit beslut om att ha någon kabelkanal. Vi orkar helt enkelt inte engagera oss i att ta reda på när det är något som man kanske vill se.


Orsaken till det är att aktuella kabelkanaler är av två slag: Den första sorten är inhemska program på det inhemska språket och därmed obegripliga för språkliga träskallar som oss. Den andra är amerikanska ungdomsserier som i vår ålder känns som upprepningar och "been there, done that ..." och därmed ganska långt mellan intressanta sändningar.


Nå, efter ganska intensivt jobbande den sista tiden och med tanke på att jag nu har lyckats hälla i mig en del vin börjar det kanske bli dags att avsluta dagen. I morgon måste jag vara pigg för att engagera mig i nya glasögon till maken.


OCH: I morgon är det Tjejvasan och jag hejar helhjärtat på Me-and-myself (som tyvärr har slutat blogga) och So' (som jag hoppas fortsätter blogga). GO GIRLS!!! 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards