Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Marianne - 28 februari 2008 23:02

Eftersom jag kom tidigt in till stan, närmare bestämt ligger restaurangen vi skulle till på ön El Gezirah i Nilen, hann jag med en sväng på bokaffären Diwan. Alltid praktiskt att besöka boklådor utan käre maken. Då slipper man nämligen "Men en bok räcker" utan kan köpa det man behöver. De har dessutom samma system som Pocketshop med små stämplar i ett kort, så man TJÄNAR på att handla där. Så det så!


En faktabok: Karen Armstrong "Islam"

En självbiografi: Doris Lessing "Under my Skin"

En deckare: Reginald Hill: "The Death of Dalziel"


Kan väl inte jag rå för att de inte kör bokrean ... 

Av Marianne - 28 februari 2008 17:31

Så i kväll får tjejerna se mig i samma gamla vanliga kläder som jag brukar ha. 

Av Marianne - 28 februari 2008 16:22

Problemet var tidigare i veckan att få käre maken att inte protestera och tycka att jag hade ätit upp den stora asken med belgiska sjöfrukter alldeles för fort, utan få honom att köpa en ny ask med sig hem efter veckans bissnisstripp. De är ju inte så billiga.


När jag ringde honom i går kväll visade det sig att han satt och tog en öl med en viktig person i Thessaloniki (norra Grekland). Utmärkt tillfälle att lämna beställningen - däremot inte läge att diskutera konsumtionstakten ...

Av Marianne - 28 februari 2008 13:14

Ur Tjuvlyssnat.se:


ICA-butik, Mariestad

Tre skejtarkillar, ca 14, sitter och äter godis utanför butiken. En tant, ca 75, går förbi dem.

Kille 1: Hej!

Alla killarna fnissar.

Tanten: Passa dig du så jag inte slår dig! Jag har en förbannat hård käpp!

Killarna tystnar direkt, och tanten vänder sig om.

Tanten: HAHA, där blev du bra rädd!


Det måste ha varit Meldrid! (Kan inte länka, se listan med Mina länkar i stället.)

Av Marianne - 28 februari 2008 11:25

Jag kände en katt som hette Svante. Han kastrerades i unga år och alla marsmånader var hur lugna som helst. Så plötsligt en dag i tioårsåldern släppte han ner en "kula" och blev karlakarl. Förutom att skrika åt alla kattdamer nere på gården blev hans livs mission att döda hankatten på balkongen bredvid. Han lurade alla.


Min ena kattflicka, Skrållan, steriliserades även hon i unga år. Hon blir nio år i år. Den senaste veckan har hon börjat springa omkring här och skrika. Frågan är nu om hon är lika lurig som Svante var?


Om inte Hungrige Hasse här utanför var så himla skitig hade jag släppt ner dem i källaren.

Av Marianne - 28 februari 2008 09:08

Får man aktivitetsbidrag när man har varit ovanligt aktiv före frukost? Var ansöker man? Eller är det besparingar så att man måste ansöka i förväg och därmed planera när man ska vara aktiv på morgonen? I så fall blir det noll i bidrag för mig.


Har till och med vattnat blommor före frukost i dag.


Nu vet jag, det är sjukpenning jag ska ha för jag måste ha handlat i någon slags feberyra eller nåt. Bäst jag vilar mig en stund.

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards