Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Marianne - 14 februari 2008 16:14

Sanden i Sahara är rätt påträngande ibland, och det inte bara när det är sandstorm (har inte upplevt det än, det kommer nog snart). Köpte hibiskuste i lösvikt hos en liten handlare i Khan El-Khalili och när jag har kokat mig en kopp får jag se upp så jag inte dricker upp bottenslammet - av sand.


Men det är gott ändå med en sked honung i. 

Av Marianne - 14 februari 2008 14:11

I morgon bitti drar vi till El Gouna som ligger en bit norr om den mer kända charterorten Hurghada. Det lär vara en lyxresort - gillar. Så jag hoppas på en härlig strand, god mat och massor av sol. Det sista är inte alls så säkert med tanke på hur himlen ser ut här i Kairo just nu. Det är molnigt. Regnmolnigt.


Packar i alla fall med mig en baddräkt. 

Av Marianne - 14 februari 2008 09:27

Det finns vissa saker här i världen som bara ska funka: bilar, kylskåp, datorer och SKRIVARE! Just nu är min skrivare knäpp, precis just nu när jag behöver printa en hel bok för korrekturläsning! Har hittills lyckats 11 av 28 kapitel ...


Det finns säkert en massa fler saker som också bara ska funka, men jag har inte tid att fundera ut dem just nu. Kom gärna med tips och förslag på sådana saker : ) 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards