Alla inlägg den 25 februari 2008

Av Marianne - 25 februari 2008 20:19

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag har flera gånger försökt länka till olika bloggar etc i mina inlägg, men det vill sig inte.


Jag har provat två varianter: Att skriva in länken, markera den och sedan trycka på den lilla kedjan i verktygsraden här i inläggsrutan. Eller att skriva en text som jag vill lägga en länkadress i, markera den och sedan trycka på samma lilla kedja i verktygsraden. Allt som händer är att jag får upp en liten popup-ruta som jag inte kan göra mer med än stänga.


Någon som vet vad jag gör för fel och vad jag ska göra i stället? 

Av Marianne - 25 februari 2008 18:00

Om man verkligen är intresserad av att sprida yttrandefrihet och demokrati över världen använder man metoder som att Lyssna, Samtala och Föregå med gott exempel.


Om man vill hävda sin egen överlägsenhet använder man metoder som att Slå den andre på käften, Pinka längst och Skrika högst.


Alla ni som hävdar er rätt att på olika sätt publicera bilder som av olika orsaker sårar andra människor:


Ni kan väl åtminstone vara ärliga med era motiv och sluta med storordiga förevändningar eftersom ni ändå inte verkar särskilt intresserade av att förstå vad Hussein och Leila känner och hur de tänker.


Det här inlägget är förorsakat av olika bloggar som på olika sätt hävdar sin överlägsenhet över människor i och från andra delar av världen med en annan trosföreställning än den protestantiska. Jag blir mycket ledsen när jag inser att så många av mina landsmän är så intoleranta och än i denna dag hyser så förkrossande fördomar mot andra människor. Jag länkar inte till de bloggarna eftersom jag inte vill medverka till att fler läser dem. Läs hellre Barbakvinnas reaktion på samma bloggar. 

Av Marianne - 25 februari 2008 14:07

Eftersom jag översätter böcker och vill fortsätta utföra små uppdrag som korrekturläsning, redigering etc för svenska förlag, har jag nu själv försökt reda ut vad som gäller för utlandsboende, enskild firma, inkomstskatt, egenavgifter ... men det är en riktig djungel. Sitter med en hög broschyrer som jag har printat från Skatteverkets hemsida, men blir man klokare för det?


Nu har jag i stället skickat ett mejl till Utlandsenheten på Skatteverket, så jag hoppas att jag får ett begripligt svar så att jag vet hur jag ska bära mig åt.


Wish me luck! 

Av Marianne - 25 februari 2008 09:22

Notera att båtarna som syns på bilden är av den medelstora varianten ...

Av Marianne - 25 februari 2008 08:52

Om man är turist här i Egypten kan man utan problem åka i egen bil eller buss från Kairo ner till ex El Gouna. Men på hemvägen blir det lite knepigare, för TILL Kairo måste man åka i konvoj om ca tjugo fordon.


Farligt och risk för terrorister eller vägpirater? Nej, det är inte farligt, och varför skulle det vara farligare åt ena hållet än åt andra?


Det bara är så.


Vi slapp konvoj eftersom vi har uppehållstillstånd.


Och tro nu inte att det bara är i väldigt exotiska länder långt från Sveriges gränser där logiken "det bara är så" råder. För ytteligare betraktelser i ämnet, se  http://lyxunge.blogspot.com/2008/02/oslo-du-r-s-skn.html

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards