Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Marianne - 24 februari 2008 19:36

Trodde att datorn hade superhängt sig! Vad jag än gjorde - startade om, bröt strömtillförseln, väntade ... var det ingenting som hjälpte.


Tills jag kom på att jag skulle tvätta musen : D 

Av Marianne - 24 februari 2008 15:32

Kanske inte är säsong just nu, men visste ni att man kan tjäna skattefria extrapengar på bär, svamp och kottar? Så här står det i Skatteverkets broschyr SKV 344:


"Inkomst av försäljning av vilt växande bär, svampar och kottar som du själv plockat under ett inkomstår är skattefri inkomst till den del som inte överstiger 12 500 kr."


Ut i skog och mark! 

Av Marianne - 24 februari 2008 14:04

Jag är inne i en hysterisk nougatperiod. För två veckor sedan när käre maken kom hem från en kombinerad resa Thessaloniki-Istanbul hade han med sig en stor ask belgiska sjöfrukter, den dyra sorten. Den är snart slut - och då har jag ändå belagt mig själv med strikt återhållsamhet.


I morgon åker han till Thessaloniki igen. Dagens stora problem är därför hur jag motiverar att han ska köpa ännu en, lika stor, ask. 

Av Marianne - 24 februari 2008 09:42

Det behövs fler som är villiga att donera benmärg till sjuka personer läser jag i dagens tidningar. Det är inte något stort ingrepp och det kan rädda livet på någon.


Anmäl dig genom att skriva till:


tobiasregistret@karolinska.se


Ja, jag är registrerad sedan många år. 

  

Av Marianne - 24 februari 2008 08:42

Vissa kan sjunga. Andra kan det inte. Jag kan det inte och det är därför jag aldrig har ställt upp i Melodifestivalen : D


Men jag kanske ska revidera den inställningen eftersom de som verkligen KAN sjunga blir petade.


Jag tycker att Björn Gustafsson är årets vinnare i Melodifestivalen. Jag tycker att vi ska skicka honom till finalen, var den nu kommer att äga rum. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards