Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Marianne - 9 februari 2008 22:11

Har på senare tid börjat få söndagskänsla på lördagarna, dvs jag vet att vi ska upp som vanligt i morgon, så som man brukar känna på söndagar. Vilket är bra eftersom söndag är måndag här i Egypten, arbetsdag.


Men i kväll känns det helt och hållet som lördag och jag förstår inte att jag inte kan få kolka i mig mer vin utan måste gå och lägga mig. För i morgon måste jag upp i vanlig tid.


Kommentarer om den där Melodifestivalen kommer nog i morgon. 

Av Marianne - 9 februari 2008 19:17

Kycklingen blev faktiskt jättegod. Rekommenderar alltså Nigellas långstekta kyckling på Tasteline.com. Skönt när i alla fall något av husmorsprojekten lyckas : ) Skönt också när man kan stoppa in något i ugnen och sedan gå därifrån ett tag. Med bakad potatis till blev det ännu enklare, för dem stoppade jag också bara in där.


K har också varit duktig och genomfört ett husmansprojekt, nämligen mina småtavlor ovanför skrivbordet. Orkar inte just nu, foto kommer sen.


Lite te, sedan vin och Melodifestival. 

Av Marianne - 9 februari 2008 17:31

Efter tre timmar på spisen klarade marmeladen äntligen marmeladprovet. Tror smaken blir rätt bra, söt med ett litet beskt drag. Men slutliga omdömet kommer inte förrän cirka i morgon när den har kallnat och man kan ha den på morgonmackan. Jag tror det var för mycket vatten i det receptet, om någon annan letar fram receptet och ska ge sig på det rekommenderar jag att minska vattenmängden.


Lite för jobbig marmelad, tror inte jag gör om den ...


Kycklingen står fortfarande i ugnen. Fortsättning följer. 

Av Marianne - 9 februari 2008 14:19

Försöker koka kumquatmarmelad enligt recept i Femina. Men jag är tveksam. Det kanske är jag som inte kan "läsa" kumquaten och se när den är bra, men de är fulla av kärnor så det finns nästan inget fruktkött. Hur blir det då?


Vi får se. Antingen blir det jättegott och det är ju bra, eller så blir det äckligt och då blir jag vis av erfarenheten.


Kycklingprojektet tror jag mer på. Ska göra Nigellas långstekta kyckling enligt recept på Tasteline. Den ska vara i ugnen i tre timmar tillsammans med citron, timjan, vitlök och vitt vin.


Kumquaten kokar för fullt, nu till kycklingen! 

Av Marianne - 9 februari 2008 08:49

Varje morgon när jag kliver in i duschen får jag lätt beslutsångest. Vilken duschkräm ska jag ta i dag?


Sprarkling Morning, Heavenly Milk, Grapes and Roses, Oils of the Orient, Nutri Pearls, Glowing Touch, Shimmering Sea eller Energizing Citrus?


I dag blev det Grapes and Roses, för det var ett tag sedan. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards