Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Marianne - 27 februari 2008 16:26

Ibland blir det inte som man har tänkt sig. Ibland måste man göra det ena innan man kan göra det andra, det man hade tänkt sig.


Nu är i alla fall alla pappershögar rensade och det är en väldig ordning på hyllorna. Som vanligt kunde jag kasta trefjärdedelar.


Men jag hittade inte det jag letade efter. Det papperet har jag förmodligen lagt på ett bra ställe så att det inte ska komma bort ... 

Av Marianne - 27 februari 2008 12:37

Såg att den gamle Baywatch-stjärnan är på tapeten igen.


Min kompis S var i New York för några år sedan tillsammans med sin son. De stannade till vid en teater och tittade på affischerna. Då kom en karl fram och ställde sig bredvid henne och tyckte att sonen skulle ta ett kort av dem två tillsammans (hon är väldigt vacker) med sonens kamera. Min kompis blev lite undrande, men tyckte att "Tja, blir han glad av det så ..."


Det visade sig vara Hasselhoff.


Sensmoralen? Att vissa kändisar gör allt för att bli igenkända, i alla fall när de är på fallrepet! 

Av Marianne - 27 februari 2008 12:19

Läser att det finns tusentals barn som är skuldsatta och har betalningsanmärkningar bara för att deras föräldrar antingen utnyttjar barnen i vinstsyfte eller är slarviga med betalningar av skolfoton etc.


http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_286219.e24


Jag tycker att lagstiftarna skulle skriva om lagen så att barns skulder automatiskt övergår till föräldrarna, om domstol inte fastslår annat. Varför ska ett barn få ekonomiska problem under hela sitt vuxna liv bara för att föräldrarna var slarviga eller snikna?  

Av Marianne - 27 februari 2008 10:45

Jag borde gå ner i källaren och börja göra i ordning så gästvåningen blir klar någon gång. Vi vill ju att alla ska komma och hälsa på, men jag tänker skjuta upp det till helgen när käre maken är med.


Jag borde rensa bland alla pappershögar i bokhyllan. Suck det blir ju bara nya högar!


Jag borde läsa och förstå alla broschyrer från Skatteverket. Har i alla fall skrivit ett brev med frågor till en expert, så kanske jag kan sålla i broschyrerna sedan. Så slipper jag begripa mer än jag måste.


Jag borde gå ner till gymet. Jag vet, jag vet ... 


Jag borde skriva klart brevet till agenten som genom slarv orsakade att vår Mamma-katt försvann på flygplatsen i Istanbul.


Jag tror jag går och kokar mig en kopp latte, så kanske jag kan ta mig an det där brevet i alla fall. Om jag gör klart det som gör ont kanske resten går lättare sedan. 

Av Marianne - 27 februari 2008 07:41

Lika fel som det är att i provocerande syfte publicera bilder som sårar andra människor, lika fel är det att uppmana barn att döda oliktänkande. Jag gör nu inga gradskillnader, diskussionen blir då för lång.


Ett återkommande tema för mig under de senaste dagarna har i olika sammanhang varit att det aldrig endast är en som träter. Det är det inte i det här fallet heller.


Skäms! Vi får inte lära våra barn att döda! Vi får inte lära våra barn att hata! 


Vi måste lära våra barn att lyssna på andra, att ha förståelse och tolerans inför andra människors känslor och sätt att tänka.


Det gäller alla människor över hela världen. 

Av Marianne - 27 februari 2008 07:10

Jag är övertygad om att det finns en hemlig klubb som jag inte får vara med i. En klubb som på något magiskt sätt gör att vissa har så lätt att laga mat och det blir alltid gott och lyckat. Min kompis C är med i den klubben.


I går kväll skulle jag tina kycklingbröst på precis samma sätt som hon brukar göra i mikron. Vi har till och med pratat om metoden: Effekten ska stå på "upptining" och ganska länge men man kollar till det hela lite då och då.


Resultatet för henne blir tinade kycklingbröst.


Resultatet för mig blir halvkokta kycklingbröst. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards