Alla inlägg den 5 februari 2008

TV

Av Marianne - 5 februari 2008 20:32

Eftersom vi bara har en tv-kanal (SVT Europa) måste jag säga att jag blir lätt besviken när det är hockey live. Kan de inte visa det på nätterna i stället? Allt som återstår för en stackars flicka blir att blogga : ! 


Man kan ju alltid klappa en katt förstås : ) 

Av Marianne - 5 februari 2008 15:42

När alla tre katter kommer och är väldigt kärleksfulla på en gång, då vet jag vad de vill. De vill ha mat.


Så det är väl bäst att de får det : ) 

Av Marianne - 5 februari 2008 11:30

Nu när jag befinner mig i arkeologins Mecka, funderar jag på om alla bloggar kommer att finnas kvar om sisådär 5000 år. Undrar vad framtidens människor i så fall kommer att tycka om oss.



Av Marianne - 5 februari 2008 09:28

Tyvärr är jag inte så bra på att baka. Tyvärr har jag ingen marsipan eller mandelmassa (vilket det nu ska vara). Så det blir inga semlor här. Men visst är det tanken som räknas? Så käre maken får tänka sig en semla : )


Det får jag med : ( 

Av Marianne - 5 februari 2008 08:12

Morgonen började med ett telefonsamtal på arabiska. Tyvärr har jag ju ännu inte lärt mig arabiska, men mannen i andra änden kunde tillräckligt mycket engelska för att i alla fall förmedla att han ville prata med min pappa Muhammed - sorry, fel pappa. Han lät väldigt trevlig och jag tror han slutade med att önska mig en god dag. Vi pratade ganska länge, i alla fall känns det ganska länge när någon i andra änden pratar på och man själv inte fattar ett enda ord.


Vilket påminner mig om att det är hög tid att börja lära sig arabiska! Försöka i alla fall ... 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards