Alla inlägg under februari 2008

Av Marianne - 6 februari 2008 13:34

I Istanbul hördes många helikoptrar - här i Kairo (snarare Giza) hörs en del åsnor skria. Jag gillar att höra åsnorna.


I Istanbul hörde vi en moské och deras muezzin sjöng faktiskt väldigt vackert - här i Kairo (snarare Giza) låter det ibland som om vi hör alla moskéer i hela Kairo, särskilt när vinden ligger på från det hållet. Jag saknar "vår" muezzin i Istanbul.

Av Marianne - 6 februari 2008 12:36

- Om vi ska införa skolbetyg igen (bra), vad är det då för fel på den gamla skalan 1-5?

- "Republikanska partiet i spillror." YES, då kanske vi här i världen slipper en ny Bush-typ.

- Nya mediciner är dyra. Inte konstigt eftersom kraven blir högre och högre (bra) på all forskning innan läkemedlen släpps på marknaden och patenttiden "äts upp" till stora delar av just forskningstiden. Kanske kunde avhjälpas med längre patent så forskande företag kan slå ut forskningskostnaderna över en längre tid?

- Jag vill ha kvar vår svenska krona, så bakåtsträvande är jag. Ser valutan som en del av vår kultur.

- Blir glad över att föreningen "Män mot hedersförtryck" finns. Men ledsen över att de faktiskt behövs.

- Är ytterligare murbyggen verkligen lösningen på problemen?

- Är misshandel och kränkande handlingar verkligen okej bara för att de utförs av en statlig myndighet (CIA - USA)?

Av Marianne - 6 februari 2008 09:13

Jag måste komma igång med gymet! Antar att det är som när man skulle dyka i iskallt sjövatten som barn. Hur gick ramsan nu igen?


Ett, två, tre. På det fjärde gäller det. På det femte smäller det.


Sen då? Här skulle jag kunna skylla på att jag inte kommer ihåg mer av ramsan och därför inte kan gå till gymet i dag. Men nu ska jag vara duktig flicka. Alltså: Nu går jag och byter om och går till gymet. Pronto! 

Av Marianne - 6 februari 2008 08:57

Det finns tydligen en frågespalt i SvD om tv. Där läser jag frågan "Min man vill se Let's Dance och jag vill se På spåret. Vad ska vi göra?"


Svar: Gå till en trevlig krog och ät en god middag. Skippa tv:n!


Jag kanske ska öppna en frågespalt?  

TV

Av Marianne - 5 februari 2008 20:32

Eftersom vi bara har en tv-kanal (SVT Europa) måste jag säga att jag blir lätt besviken när det är hockey live. Kan de inte visa det på nätterna i stället? Allt som återstår för en stackars flicka blir att blogga : ! 


Man kan ju alltid klappa en katt förstås : ) 

Av Marianne - 5 februari 2008 15:42

När alla tre katter kommer och är väldigt kärleksfulla på en gång, då vet jag vad de vill. De vill ha mat.


Så det är väl bäst att de får det : ) 

Av Marianne - 5 februari 2008 11:30

Nu när jag befinner mig i arkeologins Mecka, funderar jag på om alla bloggar kommer att finnas kvar om sisådär 5000 år. Undrar vad framtidens människor i så fall kommer att tycka om oss.



Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards