Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Ingemar-minne och mammor ÄR pinsamma ibland

Av Marianne - 13 mars 2008 14:26

Annika på Life in the Suburb http://kankaglenreston.blogspot.com/ minns hur det var när Stenmark var stor. Det väcker ett minne hos mig.


Jag var väl cirka drygt 20 när jag åkte med mamma till Nice. Därifrån tog vi bussen till Monaco för att se oss om lite. Åkte lite för långt, och när vi klev av sa mamma:

- Jag tycker jag känner igen det här från tv. Är det inte här Ingemar Stenmark bor?

En stund senare dyker den store hjälten upp, mitt framför oss. Mamma utbrister (i hopp om framtida bröllopsklockor för dotterns del):

- Men Ingemar! Så trevligt att träffa dig! Här är min dotter Marianne!


Nej, det fanns ingen lucka att sjunka genom jorden i, och nej, det blev inga bröllopsklockor.

 
 
Annika

Annika

13 mars 2008 16:09

Hihi! vem vet, du hade kanske varit fru Stenmark idag...driftig mamma du har iallafall. KUL att ha hittat hit till din blogg!!
Jag ska genast länka dig, och hoppas att det är helt OK...

http://kankaglenreston.blogspot.com

 
Annika

Annika

13 mars 2008 16:12

Försökte kommentera här för en stund sen, men kommentaren verkar inte ha "tagit". Iallafall hade du en driftig mamma som hellre än allt ville ha en fru Stenmark :-))) KUL. Marianne, nu länkar jag dig också!!

http://kankaglenreston.blogspot.com

 
Ingen bild

Marianne

13 mars 2008 16:22

Nu kom båda med, men det gör ju inget : )

 
Nettan

Nettan

13 mars 2008 21:50

*skratt* Härligt minne det där!

http://me-and-myself.bloggagratis.se

 
Musikanta

Musikanta

13 mars 2008 21:55

Det var nog tur att det inte blev några bröllopsklockor. Du hade nog tyckt att det varit tråkigt att vara gift med Stenmark. Om det överhuvudtaget hade blivit någon diskussion i hemmet (han är ju bekant för att inte prata särskilt mycket) hade den väl mest rört sig om skidor och valla. Eller om pisterna på olika skidorter.

http://musikanta.blogspot.com

 
Peter

Peter

13 mars 2008 23:21

Hahahaha! Mamma Stenmark! Synd han inte nappade - han gick ju rejält på pumpen med golddiggern med flätorna. Maken till lyxh*a får man leta efter..!

Helt ärligt tycker jag att det är tur du inte blev hennes dotter Marianne! *kramar massor*

http://realmenscrapp.blogg.se

 
Ingen bild

Marianne

14 mars 2008 11:17

Jag är rätt tacksam för att bröllopsklockorna inte ringde den gången utan väntade tills jag träffade K. Dessutom, är det NÅGON som kan se mig stående i skidbackarna runt om i världen och försöka se intresserad ut och låtsas att jag inte håller på att frysa ihjäl???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marianne - 3 april 2008 09:32

Eftersom det är så mycket som inte fungerar (för mig) här på Bloggagratis, har jag nu bestämt mig. Jag flyttar tillbaks till min gamla blogg:   http://nyaaventyr.blogspot.com/     Ber om ursäkt för det krångel det ställer till, men jag hoppa...

Av Marianne - 2 april 2008 22:41

Malando Gassama är ett namn som för de flesta säkert inte säger någonting. Men för mig säger det massor.   Malando var en vansinnigt duktig trummis. Han föddes i Gambia och jag fick nyss veta att han dog 1999 i Gamiba av en hjärtattack.   Han spelade...

Av Marianne - 2 april 2008 20:18

Nu blev det rätt gott igen. Småtärnad potatis och lika fint tärnad sötpotatis, lök, hackad vitlök och timjan. I en ungsform med olivolja och salt. Ugnen en timme och sedan stekta baconbitar ovanpå. Skulle ha varit mer sötpotatis, man kan nog ta cirka...

Av Marianne - 2 april 2008 14:05

Jag har nu bott i fem länder (Sverige, USA, Bulgarien och Turkiet före Egypten). De enda hantverkare jag känner till som städar efter sig är i Turkiet. Där sopade de och torkade upp efter sig. Här gör de som i Sverige och övriga världen, de lämnar sk...

Av Marianne - 2 april 2008 12:00

Tomat eller inte tomat på lunchmackan?   Det blev tomat. 

Presentation

Omröstning

Har du bestämt semestermål för sommaren?
 Hem till Sverige
 Stanna i Sverige och åka till sommartorpet
 Stanna i Sverige och kuska runt
 Turkiet
 Grekland
 Spanien
 Egypten
 Thailand
 Kina
 USA
 Island
 Norge
 Frankrike
 Danmark
 England / Irland
 Italien
 Sydafrika
 Marocko
 Brasilien
 Annat ställe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards